online

nulla dies sine XVL lineae




11.05.2008., nedjelja

45 lines iza kulisa 11. konvencije SDP-a


SDP_klinci
Jesu li njih dvojica budućnost SDP-a?


Ivu Pukanića i mene veže za novinare neobična situacija. Umjesto da smo mi oni koji izvještavaju, obojica smo postali hodajuće vijesti. Naravno, u mnogo čemu se razlikujemo, pa i u sitnici da se Puki šepiri u pratnji policijskog osiguranja, a ja se svaki put štrecnem kad osjetim murju u blizini.

Istina, prvi SDP-ovci na koje sam u subotu naletio bili su povezani s policijom, a susret s njima bio je ugodan. Najprije me srdačno pozdravio Ranko Ostojić, bivši ravnatelj policije, a potom za zdravlje pitao Šime Lučin, bivši policijski ministar. Dakako, nisam mogao mimoići ni Zinku Bardić, bivšu glasnogovornicu MUP-a koja me smjestila na novinarskom pultu na mjestu označenom uz samo imenom i prezimenom dok su drugi novinari sjedili na mjestima gdje su stajali natpisi njihovih redakcija.

Zahvaljujući Sanaderovoj policiji koja me jesenas hapsila, u subotu nisam bio u mogućnosti poput ostalih novinara pratiti rad SDP-ove konvencije već su mi malo-malo prilazili poznati i manje poznati SDP-ovi delegati izraziti podršku, upoznati se, čestitati, izraziti zabrinutost stanjem poštivanjem ljudskih prava u zemlji...

Razveselilo me što sam imao priliku upoznati u živo kolegice blogerice, SDP-ovke Mariju Lugarić i Ivu Prpić i kolegu blogera, SDP-ovca Aleksandra Hatzivelkosa.

Pozdravio sam se i sa svojim susjedom Ivanom Račanom, a desetak mlađih delegata stisnulo mi je ruku naglasivši da pozorno prate 45 lines.

Ugodno je bilo i družiti se s mlađim kolegicama i kolegama novinarima, čiji sam bio predmet vijesti. Od "starije novinarske garde" osobito me razveselio susret s kolegom Žarkom Modrićem, dopisnikom jednog japanskog, višemilijunski tiražnog lista s kojim sam sredinom 93/94 izvještavao s Tuđmanovih presica. Tuđman nije mogao smisliti ni njega ni njegova pitanja. Mnogo manje su ga živcirala moja o tome kad će osloboditi cestu Zagreb-Lipovac i značajnije obratiti pozornost na probleme Slavonije, budući sam bio šef dopisništva Glasa Slavonije, pa je Vrhovnik mislio da sam glavaševac, a Glavaša je on znao držati pod kontrolom.

Istina da mi nikada nitko iz Osijeka nije rekao što da pitam Tuđmana, a kamoli da ga provociram, da mi Glavaš čak nije htio dati izjavu nakon Sabora HDZ-a u Lisinskom kada su on i Šeks navalili na Mesića i Manolića zahtijevajući da ova dvojica ne mogu automatski biti u predsjedništvu stranke samo zato što su na čelu Sabora, pa ih je Tuđman stišao, samo koji mjesec prije nego li je sam naredio da se Jožu i Stipu izbaci iz stranke. Činjenica je da sam ja tada u Glasu držao stranu budućim osnivačima HND-a, s kojima sam, pod pseudonimom u Hedl-Flauderovom Bumerangu objavljivao i interviewe. Na ruku mi je išlo što sam bio simpatičan tadašnjoj Tuđmanovoj glasnogovornici Vesni Škare-Ožbolt, koja mi je obavezno davala riječ na tada redovitim mjesečnim Tuđmanovim susretima sa svim novinarima akreditiranim u Uredu Predsjednika. Kasnije je te konferencije za novinare Tuđman ukinuo i uveo razgovore samo sa odabranima, među kojima su se osobito isticali aktualni glasnogovornik Milana Bandića, Nenad Ivanković i aktualna urednica Informativnog programa HTV-a, Hloverka Novak-Srzić.

Uopće me ne čudi da me se aktualni predsjednik Mesić ne sjeća, odnosno da je zaboravio okolnosti "našega poznanstva" i da Hloverka Novak-Srzić danas ima novoga predsjednika čiju volju provodi. Ne čudi me ni da smo kolega Modrić i ja srdačno razgovarali kao u stara, dobra Tuđmanova vremena. Mi se nismo promijenili, a čini mi se da su i Stipe Mesić i Hloverka Novak-Srzić ostali isti.

Zapisnicar_SDP Bago_SDP
Slikoviti zapisničar iz Dalmacije / Mislav Bago, najmoćnija novinarska figura na konvenciji


Promakle su mi neke stvari u subotu jer sam se napričao s još jednim iz "stare garde" tuđmanoljutitelja, kojeg su je devedesetih i Račanov SDP smatrao radikalnim ljevičarem, glavnim urednikom "Novinara" Gojkom Marinkovićem. Svjedok mi je na sudu s Marinkom Mikulićem, odnosno njegovim Fokusom, prisjetili se zajedničke odvjetnice Orhideje Martinović, i po tko zna koji put izanalizirali postupke "kolega" koji su kroz Slobodni tjednik ili preko HTV-a "širili mržnju" i poticali na nasilje, a i danas ih se smatra uspješnima, uzornima...

E, zato uopće nisam progovorio ni riječi s bivšim SKH-SDP kandidatkinjama i novinarkama Gordanom Grbić i Jelenom Lovrić koje sam jučer više puta susreo. Nisam 100 % siguran zašto smo se mimoilazili, ali moguće da sam o njihovim profesionalnim potezima objavio pokoji prekritičan post.

Dusko_Ljustina Bandic2
Dušku Ljuštini nije bilo do "koljiva" / Milan Bandić je izgledao prilično iscrpljeno


Skupina ličko-dalmatinskih delegata upoznala me s bivšom SDP-ovom ministricom pravosuđa Ingrid Antičević-Marinović. Nisam ju stigao ništa pitati o odnosima u među aktualnim SDP-ovim strujama jer se ona začudila da joj sada djelujem mlađe nego jesenas kada sam u medijima svjedočio maltretiranju SOA-e i policije. Zaključila je kako je mislila da su takva ružna vremena odavno iza nas, ali i kako shvaća da ono što se dogodilo meni, kao da se dogodilo i njoj.

Banac_SDP Ostojic_Bardic
Ivo Banac za govornicom i njemu s lijeva Rajko Ostojić / Ranko Ostojić za info-pultom i njemu okrenuta Zinka Bardić


A kada sam u prolazu Ranku Ostojiću komentirao da nakon Milanovićevog prvog govora na konvenciji njegovi protukandidati Vidović i Kovačević ne moraju ni nastupiti mimoišao nas je Rajko Ostojić i dobacio svom prezimenjaku: Jesi li ti pozvao Banca na konvenciju da nas onako ishvali?
Ranko mu je šeretski odbacio: Vjerojatno ga je pozvao Peratović.
- Da, zasigurno je to bio Peratović, širokim je osmjehom zaključio, tipičnu dalmatinsku spiku Ostojić Rajko, kojega sam, usput, prvi put u životu sreo.

Dragan_Kovacevic Laco_SDP
Dragan Kovačević kao da je znao da će izgubiti / Miro Laco nakon jedne od brojnih konzultacija sa Zvonimirom Šostarom


Zbog takva razvoja događaja, jedva da sam uspio uloviti, što objektivom, što golim okom, pokoju pojedinost iz atmosfere u taboru Milana Bandića. Sve skupa, čini mi se da gradonačelnikova ekipa koja mnogo radi i mnogo griješi u Zagrebu gubi esdepeovsko tlo pod nogama.

Milanovic_raja2 Arlovic_Ljubicic
Konačni, nadmoćni pobjednik Zoran Milanović nije propuštao priliku porazgovarati sa svakim delegatom koji ga je htio čuti / Autsajderi Mato Arlović i Mirko Ljubičić Šveps prije glasanja dogovaraju
zajedničku fotografiju


- 03:18 - Komentari (7) Isprintaj #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2012 (1)
Svibanj 2010 (1)
Svibanj 2008 (16)
Travanj 2008 (19)
Ožujak 2008 (11)
Veljača 2008 (22)
Siječanj 2008 (22)
Prosinac 2007 (15)
Studeni 2007 (16)
Listopad 2007 (19)
Rujan 2007 (14)
Kolovoz 2007 (7)
Srpanj 2007 (14)
Lipanj 2007 (24)
Svibanj 2007 (17)
Travanj 2007 (33)
Ožujak 2007 (37)
Veljača 2007 (32)
Siječanj 2007 (29)
Prosinac 2006 (26)
Studeni 2006 (34)
Listopad 2006 (31)
Rujan 2006 (29)
Kolovoz 2006 (25)
Srpanj 2006 (17)
Lipanj 2006 (18)
Svibanj 2006 (24)
Travanj 2006 (28)
Ožujak 2006 (34)
Veljača 2006 (35)
Siječanj 2006 (42)
Prosinac 2005 (26)
Studeni 2005 (33)
Listopad 2005 (33)
Rujan 2005 (31)
Kolovoz 2005 (18)
Srpanj 2005 (24)
Lipanj 2005 (34)
Svibanj 2005 (32)
Travanj 2005 (45)
Ožujak 2005 (15)



45 lines © 2005, Zeljko Peratovic