online

nulla dies sine XVL lineae




15.03.2006., srijeda

Samoproglašeni svjedok Glavaševih zločina


Vjenceslav Bill izvaljen u svom zagrebačkom stanu u razgovoru s autorom 45 lines (kolovoz 2005.)


Kao uvod u priču o mom druženju s Vjenceslavom Billom, što je kulminiralo prijetećim i uznemirujućim porukama iz prethodnog posta, osvrnuo bih se na više medijskih tog samoproglašenog svjedoka zločina Branimira Glavaša. Kad kažem samoproglašenog, tvrdim to na osnovi nekoliko činjenica:

1. Ante Đapić nije pročitao njegovo ime s popisa svjedoka istrage o osječkim ratnim zločinima.
2. U neposrednim razgovorima s nekim od istražitelja saznao sam da Vjenceslav Bill nije ponudio nikakva vrijedna saznanja istražiteljima.
3. Nije on već Krunoslav Fehir, kako je to pod zadnje pisao Drago Hedl, krunski i zaštićeni svjedok u slučaju Glavaš.
4. U nedavnom tekstu Slavice Lukić u Globusu o "zgotovljenoj istrazi i policijskim materijalima na čekanju u Državnom odvjetništvu" ne spominje se ni jedno ubojstvo o kojem je javno govorio Vjenceslav Bill.
5. Kada je i mene doveo u zabludu da zna tko je ubio Matu Šabića Šabana, htio sam ga suočiti s čovjekom koji raspolaže sasvim različitim podacima iz istrage 1992., ali Vjenceslav Bill je odbio razgovarati s bivšim vojnim istražiteljem da bi ga tek ovih dana nazivao i klevetao me da sam "Špijun, bolesnik" itsl.

Slučaj Vjenceslava Billa sve me više podsjeća na poučak Miroslava Bajramovića (vidi link Kako je slučaj Pakračka poljana doživio fijasko podmetanjem lažnog svjedoka Miroslava Bajramovića). Moguće je da su paralele Bajramović-Bill svjesni i moji kolege koji su pozitivno pisali o bivšem svjedoku protiv Branimira Glavaša. Kada sam ih upoznao s, u prethodnom postu citiranim porukama o mojoj supruzi, mom djetetu, odgovorili su da ih je Bill već kontaktirao, ali da oni ne bi ulazili u naš spor. Ne samo da mi nisu dali podršku. Nisu mi se više javljali.

Držim da je, ne samo ljudski, kršćanski, već i stvar poštenog odnosa prema profesiji priznati pogrešku. Priznajem da me Vjenceslav Bill obmanuo, pa sam shodno tome i ja obmanuo dio javnosti koji je povjerovao mojim tekstovima o njemu. Kolege, koji smatraju da vodim privatan rat s Billom, prepuštam njihovoj savjesti.

Zahvaljujem se čitateljima 45 lines na podršci. Dragi moji, vaši me komentari stvarno ohrabruju ;)

Evo kratkih izvadaka iz brojnih do sada objavljenih tekstova o samoproglašenom svjedoku ratnih zločina u Osijeku, s linkovima:

»Znam da je Cappiau imao veze i policijsku značku, kao i Yves Almodoval, ali ja nisam htio sudjelovati u švercu oružja. Zbog Osijeka sam stalno bio na odstrjelu, pa su mi čak govorili da ću završiti kao Milan Levar«, dovršio je Bill nadodavši kako je Cappiau imao neke poslovne odnose i s Tihomirom Oreškovićem.


Vanja Majetić, Vjesnik, 15. ožujka 2002.


ZAGREB - U noći na utorak nekoliko je muškaraca pokušalo iz stana na Selskoj cesti u Zagrebu izvući i napasti Vjenceslava Billa, dragovoljca Domovinskog rata, koji je u nekoliko istraga svjedočio o mafijaškim i političkim ubojstvima.
»Pozvonili su mi oko ponoći. Kad sam otvorio vrata, bez mnogo rasprave pokušali su me izvući iz stana i prebiti. Brzo sam reagirao i jednog od napadača udario po ruci metalnom žlicom za navlačenje cipela. Ubrzo je došla policija kojoj
sam prijavio slučaj«, rekao nam je Bill.

Prepoznao je jednog od napadača. Tvrdi da je riječ o sinu Borisa Pineka koji stanuje u susjedstvu, a svojedobno je odgovarao za ubojstvo Saše Ilića.

Željko Peratović, Vjesnik, 28. srpnja 2004.


U telefonskom razgovoru s Vjenceslavom Billom doznali smo da je predstavke u kojima je navodio događaje iz 1991. godine slao na adrese predsjednika Franje Tuđmana, ministra obrane Gojka Šuška i svih tajnih službi, kao i bivšem ministru obrane Jozi Radošu, koji je »senilan kad tvrdi da se ne sjeća ovog dokumenta«.

Upozorio je da policija nije dobro provela istrage te dodao da su se »Glavaš, Vladimir Šeks i Petar Kljajić borili u podrumu, gdje bi vjerojatno dočekali i Slobu«.

Snježana Čanić Divić, Vjesnik, 09. 07. 2003.


Tužitelji su pokrenuli tužbu smatrajući da je novinarka Ljubica Letinić 4. srpnja prošle godine u emisiji Dnevne novosti Hrvatskog radija objavila snimku telefonskog razgovora s Vjenceslavom Billom, a povodom njegova pisma koje je dan ranije na konferenciji za novinare pročitao bivši osječko-baranjski župan Ladislav Bognar. Tužitelji tvrde kako je u pismu izrečeno niz neistinitih tvrdnji koje teško škode njihovoj časti i ugledu te dovode u pitanje i njihovu osobnu sigurnost, a da je novinarka dala mogućnost Vjenceslavu Billu da ih ponovi pred najširim krugom slušatelja te ih je i proširila svojim komentarima.

Hina, 1.3.2004


Bill je u svom obrazloženju kao razlog promjene nadležnosti suda naveo bolest, ali i strah od dolaska u Osijek. Drugotuženi smatra da je Glavaš utjecajna osoba u gradu, te da je njegov utjecaj posebno ojačao nakon pobjede HDZ-a na proteklim parlamentarnim izborima što, prema njegovu mišljenju, može utjecati na odluku suda.

Tomislav Prusina, Slobodna Dalmacija, 19.2.2004.


Već spomenuti Vjencislav Bill nedavno je Feralu ispričao svoju priču o tadašnjem ustrojstvu jedinica koje su se formirale pod okriljem Zbora narodne garde. Rekao je mnogo toga o još jednom nikad nerazjašnjenom osječkom ubojstvu, onome Mate Šabića.

Drago Hedl, Feral Tribune, br. 767


Osječki je sud, tako, u ponedjeljak naložio Vjenceslavu Billu iz Zagreba da se u roku od dva dana ima pojaviti na psihijatrijskom vještačenju kojim bi se trebalo ustanoviti je li Bill spreman za suđenje. U konkretnom predmetu, riječ je o tužbi Branimira Glavaša koji Billa tereti za klevetu, jer je Bill u tv-emisiji Latinica Glavaša prozvao zbog ubojstava Mate Šabića i Josipa Reihl Kira. “Ja sam stopostotni invalid” kaže Bill. “Imam o tomu sve papire koje sam dobio na zagrebačkoj klinici Rebro, no osječki sud ne priznaje te nalaze. Glavaš hoće da me vještače u Osijeku, jer je njegov prijatelj šef tamošnje psihijatrijske klinike”.

“Ja na to vještačenje neću otići” kaže Bill. “Pucat ću si u glavu ili skočiti s balkona prije nego što dođu do mene.”

Drago Hedl, Feral Tribune, 3. lipnja, 2004.


“Glavaš doživljava hrvatsko pravosuđe kao predstavu za svoje osobne interese. To je i izjavio u Glasu Slavonije i na Slavonskoj televiziji najavljujući tužbu protiv mene. Ja to pravosuđe ne doživljavam kao on, no na tu se tužbu neću odazvati prije nego što se Glavašu bude sudilo za Kjota Međugorca, Matu Šabića i Reihl-Kira. Na tim ću se suđenjima rado pojaviti kao svjedok”, rekao je Vjencislav Bill.

Drago Hedl, Feral Tribune, 5. rujna, 2003.



Vjenceslav Bill responded immediately to our request to comment on the Police statement by saying: "That's rubbish. Police did not conduct a decent investigation. I am not a policeman. My submission is very specific, everything is in it. The police is lying."

Boris Pavelić, Novi list, July 5, 2003/ex-yupress.com, February 12, 2004


Branimir Glavaš je odbacio sve Bognarove optužbe. Po njemu, Bognar se na ovaj “očajnički” potez odlučio zato što mu je mržnja “očito zamračila um”, a svjedok Vjenceslav Bill po njemu je čovjek “upitne zdravstvene sposobnosti”.

Boris Rašeta, Feral Tribune, 4. srpnja 2003.


- 22:21 - Komentari (2) Isprintaj #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Siječanj 2012 (1)
Svibanj 2010 (1)
Svibanj 2008 (16)
Travanj 2008 (19)
Ožujak 2008 (11)
Veljača 2008 (22)
Siječanj 2008 (22)
Prosinac 2007 (15)
Studeni 2007 (16)
Listopad 2007 (19)
Rujan 2007 (14)
Kolovoz 2007 (7)
Srpanj 2007 (14)
Lipanj 2007 (24)
Svibanj 2007 (17)
Travanj 2007 (33)
Ožujak 2007 (37)
Veljača 2007 (32)
Siječanj 2007 (29)
Prosinac 2006 (26)
Studeni 2006 (34)
Listopad 2006 (31)
Rujan 2006 (29)
Kolovoz 2006 (25)
Srpanj 2006 (17)
Lipanj 2006 (18)
Svibanj 2006 (24)
Travanj 2006 (28)
Ožujak 2006 (34)
Veljača 2006 (35)
Siječanj 2006 (42)
Prosinac 2005 (26)
Studeni 2005 (33)
Listopad 2005 (33)
Rujan 2005 (31)
Kolovoz 2005 (18)
Srpanj 2005 (24)
Lipanj 2005 (34)
Svibanj 2005 (32)
Travanj 2005 (45)
Ožujak 2005 (15)



45 lines © 2005, Zeljko Peratovic